onsdag den 4. november 2009

Værkstedsfag

Så starter vores værkstedsafag op igen.
Vi startede ud med at skulle prøve at lave stoftryk. Hvad der umiddelbart så legende let ud viste sig så da jeg selv skulle igang at være en omstændig proces. Det gav mig dog blod på tanden til næste opgave hvor vi skal trykke på et stykke stof, og det er da meningen at stoffet skal bruges i forbindelse med en pædagogisk aktivitet.
Det satte de små grå igang..Jeg tænkte noget med stoftryk af bjørne træer blade. Stoffet er grønt. og jeg vil prøve teknikken med at trasformere et foto/billede på stoffet. dette blandet ed stoftryk. Jeg tænker her at det jeg trykker derpå skal symbolisere guldlok og de 3 bjørne. Så der skal masser af blade derpå, transformere bjørne og en guldlok pige. og så ser jeg hvad fantasien mere finder på. Stoffet skal så bruges som et tæppe der skal indeholde rekvesitter til at fortælle guldlok historien. Historien skal fortælles ovenpå stoffet/tæppet. Jeg tænker også at man kan udvide dette til en kimsleg efter fortællingen.. gemme alle rekvesitterne under tæppet og derefter lege kimsleg. Nu ser jeg hvad det bringer frem når først jeg skal til at lege med stoftrykket

Ingen kommentarer: